Popis aktivit: Úvod do programování převážně pomocí jazyka Logo.
PROGRAMOVÁNÍ - Logo |
||
garant: M.Šimák | ||
úroveň: | téma - úkol | kredity |
L1 | Kreslení | 1 |
Vytvoř program, který nakreslí čtverec. | ||
L2 | Kreslení | 1 |
Vytvoř program, který nakreslí klikatou čáru stylu hradby (čtverce) nebo pily (trojúhelníky). | ||
L3 | Kreslení | 2 |
Vytvoř program, který nakreslí domeček nebo jiný podobný předmět, věc. | ||
L4 |
Kreslení |
2 |
Nakresli si pomocí toho, co už znáš, nějaký svůj obrázek. |
||
L5 |
Výpočty | 3 |
Nauč se zadávat a zpracovávat základní výpočty, vkládání hodnot a výpis výsledků (sčítání, odčítání, násobení a dělení). | ||
Nejprve vytvoř program, který spočítá předem zadané hodnoty. | ||
Pak teprve vytvoř program, do kterého uživatel hodnoty zadá a program z nich vypočítá a zobrazí výsledky. | ||
L6 |
Kreslení výpočtem |
3 |
Vytvoř program, který nakreslí rovnoramenný trojúhelník a víceúhelník podle uživatelem vloženého počtu úhlů. | ||
Program z vložené hodnoty vypočítá, jak bude obrazec kreslit a nakreslí ho. | ||
L7 | Kreslení výpočtem |
3 |
Nakresli výpočtem kružnici nebo jiný složitěji spočítaný obrazec. | ||
L8 | Grafy | 5 |
Vytvoř program, který nakreslí graf dvou hodnot, dvou čísel, například uživatel zadá 2 čísla a počítač nakreslí graf jako 2 sloupce. | ||
L9 | Vlastní projekt | 5 |
Vytvoř program - jednoduchý vlastní projekt. Vysvětli jeho funkci. | ||
L10 | Vlastní projekt | 8 |
Vytvoř program - složitý projekt využívající více funkcí programovacího jazyka. |